15.09.2014

Utflukter og jobbmandag

Hei :)

Først av alt: Siden sist jeg har blogget, var det en kveld vi dro til Dublin og satte oss på Starbuck for å prate litt :) Matilde, Bethany, Majlinda og jeg har også rukket å vært på kino og sett 'If I Stay'. En utrolig fin og trist film. La oss bare si at stemningen ikke var helt på topp som dette da vi gikk derfra ;) 





White Mocca Latte og cookie!
...

På jobb mandag 15.september:

Begge fikk være på aktivitetene idag, og vi hørte ikke på musikk under morgenmøtet, men hadde en samtale med seks av beboerne før rommet nesten ble helt fullt. Så hører vi på et par sanger, før Trude og jeg skiller lag litt, for å så bytte, for å passe på noen beboere i underetasjen. Jeg sitter og ser til tre stykker når Trude kommer ned med en Frank Sinatra-cd og en ball og ber meg ha litt øvelser med de. De elsket det og sa alle at de hadde spilt fotball før i tiden. Vi kastet og sparket litt ball inne i ca. 20 minutter. Så var det tid for bytte igjen, så idag leste jeg nyhetsoverskrifter og værmeldinga før lunsjen deres. Vi pratet om en mann fra California som hadde tatt eks-kjærestens hund, tilberedt den og servert den til henne som hevn. Da sier han ene: "Now that's what I call a hotdog!", haha! Så svarer Liz: "I love you sir, would you like some mustard and ketchup on your hotdog?".

I lunsjen setter vi oss alene på solterrassen. Etterpå går jeg opp i 3.etasje og leser i en bok som heter 'Vanishing Ireland'- en kjempefin bok med mange fine bilder og historier om irske, eldre damer og menn som forteller sin historie og synsvinkel på ting! Jeg strøk hun ene damen på hendene så hun sovnet litt etter vi hadde lest. Det morsomme er at man tenker kanskje at eldre mennesker er venner hele tiden og ikke har noe vondt å si om noen andre.. Men det ble motbevist for meg idag. En av mennene som satt i midten av tre stoler under morgenmøtet flyttet seg med en gang en annen kom inn og ble satt ved siden av han. Senere på dagen måtte jeg snakke litt hardt til en mannlig pasient som ikke stoppet å prate om at han skulle komme seg ut av branndøra. Rommet var helt fullt og de andre pasientene begynte å kjefte på han og si ting som: "I talk a lot too, but I don't speak rubbish like you!" "You're the one who's talking too much. Shut up!".

...

På fredagskvelden suste vi egentlig bare litt rundt i byen etter jobb og spiste fish and chips, falafel osv. før vi dro hjem, haha! Ikke så veldig spennende, men det var veldig koselig :)






...

På lørdagen dro Bethany, Majlinda og jeg til Dublin Zoo på dagen!



Egentlig som alle andre dyreparker jeg har vært i, så ikke å mye å si bortsett fra at de hadde snøleopard her og at dyreparken i Kristiansand er mye bedre, haha! Det var en veldig koselig tur, før vi møtte de andre i Dublin for å spise før vi gikk rundt og så litt utpå kvelden. 




















Vi spiste på Nando's for første gang, og det var egentlig litt skuffende etter min mening.
...

På søndag dro vi inn til Dundrum i Sandyford igjen. Vi shoppet litt, og jeg fant endelig den perfekte grå cardigan! Senere hadde vi egentlig tenkt oss til et sted som heter Howth, men det ble ikke noe av denne gangen, så tenker vi skal dit etter alle er ferdig å jobbe neste uke :) Vi spiste på Nando's igår også, og det er seriøst det. beste. jeg. har. smakt. på. lenge! Perfekt krydrede kyllinglår uten bein, uimotståelig potetmos og hvitløksbrød. Kan det bli bedre? Nei. 


Her er noen innkjøp også :)







Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar