04.09.2014

Arbeidsdag nummer to, innkjøp + vlog

Hei igjen!

Unnskyld at jeg maser, men her er litt om jobbdagen min idag, om hva jeg kjøpte på tirsdag, og en oppdatert vlog..

Idag var vår andre dag på jobb og jeg har aldri smilt så mye iløpet av en arbeidsdag som jeg gjør her :) Alle er så blide, både pasientene og mange av de ansatte! Det var ikke så mange på morgenmøte først, men det kom flere etterhvert for sang, trim, dans, en bønn, litt nyheter fra avisene, lesing av dikt og et positivt notat skrevet av Helen Keller. De gamle elsker å bevege seg litt, så jeg ble med ut på gulvet og danset litt til ABBA. Det er så mange sjarmerende mennesker her, så en av de mannlige pasientene på 94år sa til meg på morgenen at han ikke var klar for å lære norsk så tidlig på dagen, haha! Når vi pratet om kjærlighet og skulle definere det, sa ei annen dame: "Love is an itching feeling in the heart that you can't scratch." Det er noe av det fineste jeg har hørt på lenge!

Vi var sent ute for bokklubben idag, men hun som er ansvarlig for aktivitetene på sykehjemmet tar seg alltid tid til å ikke bare rushe forbi folk, men setter seg ned i noen sekunder og spør hvordan det går med folk. Det er noe vi mangler her hjemme. Da vi kom opp, var bordene dekket med kjeks og te, og beboerne snakket om bøker de hadde lest og Liz (ansvarlig) tok over, og gikk litt dypere inn og fortalte alt litt grundigere for dem. Rett etterpå var det tid for lesing av nyhetsoverskrifter fra avisene igjen. Liz hadde tatt med seg et stort kosedyr som de eldre kunne kose med for å føle trygghet :) Han samme mannen fra tidligere hører ganske dårlig, så han stoppet høytlesningen og sa: "I feel so dumb, not hearing anything and wondering what's going on, but the only thing I can seem to think about is how that stuffed leopard are having a camouflage challenge with that girl in the striped sweater over there!" Alle fikk seg en god latter, og han er en av dem som alltid får folk til å le. Så var det lunsj og på menyen idag stod valget mellom roastbeef eller cottage pie. 

Som sagt, er alle utrolig glade, så man merker ikke så godt at det er mange demente her. På slutten av dagen satt jeg ute i ca. en og halv time og pratet med fire av pasientene. Vi pratet egentlig om alt og ingenting, litt skole, litt om Norge og dialekter, været, kjærlighetshistorier osv. :)

Jeg syntes det er fint å ha litt mindre ansvar enn hjemme i Norge, men de ansatte er ikke ordentlig informert om hvor vi egentlig skal være, om hva kan- og hva vi ikke kan gjøre og ting som det. De prater rett og slett ikke nok med hverandre, og ting skal gå på skinner hele tiden. Bygget er veldig fint, men det er mange små rom, tepper som gjør det vanskelig for beboerne å komme seg framover, små og trege heiser, mange trapper, og mange dører. 

...

Her er litt av hva jeg kjøpte da vi var ute og handlet litt på tirsdag (se forrige innlegg). Det ligger også en oppdatert vlog nede på bunnen og venter ;)









Elsker disse bootsa fra Topshop! Alle klærne og tilbehøret er enten fra Penneys, Topshop, eller Pull&Bear.


Snakkes!

2 kommentarer:

  1. Åh ELSKER 1D t-skjorta omg

    SvarSlett
  2. Så fine innkjøp, bare å ta med niall sokker til meg ;)

    SvarSlett