07.09.2014

Jobbfredag og frihelg

Hello everyone!

Tar et lite hopp tilbake til fredagen og skriver litt om jobbdagen min fra da..
Begynte som vanlig klokka ni og gikk til morgenmøtet. Liz var ikke på jobben, så fikk en annen kontaktperson akkurat den dagen Vi startet med å synge noe sanger og gjette navnet til sangene, mens Pat gjorde seg klar. Så skulle vi prøve å memorere litt fra tilbake i tid, ved at beboerne fikk ulike gjenstander som bøker, hatter, og tåteflasker, som de så skulle fortelle om for alle sammen. Jeg går ned for te og toast, og kommer opp igjen for litt trim. Så er det lunsj for de første pasientene, og vi begynner å lese avisen. Litt senere leste jeg rundt tre kapitler i en bok som heter '12 lives'. Noen ord måtte jeg spørre de om hjelp om, men de hjalp meg gjerne :) Jeg spurte dem også spørsmål om relevante ting i forhold til boka! 

Vi skrev opp ord som 'competition' på tavla, for å så lete ut nye ord, også skrev jeg ord baklengs, som pasientene skulle gjette. Etter det kom det ei som pleier å spille piano for dem og vi sang mange sanger. Jeg danset og snurret også rundt på gulvet med ei av beboerne som er veldig glad i musikk og dans. Hun er også kjempeflink til å spille piano, noe jeg syntes er fint at de oppfordrer henne til å gjøre! Jeg slo til igjen og spilte 'Lisa gikk til skolen', haha! 

...

Fredag kveld dro vi på bowling i Bray :) Det kostet kun 10 euro (rundt 80 kroner) for ubegrenset bowling og gratis tilgang til hele spillhallen! Dette er hver onsdag og fredag. Det var utrolig koselig, og vi bestilte pizza, men bommet litt på bestillingen ettersom vi fikk en 12" til 15 euro eller noe, når vi kunnet fått en 16" til 10 euro, haha! 




På lørdagen igår dro vi til Dundrum Shopping Centre i Sandyford og shoppet litt :) Det er kjempestort kjøpesenter med egen fløy for restauranter. Vi var der helt til stengetid, før vi tok trikken/Luas'en inn til Dublin, for å spise på restaurant og sjekke ut storbygatene på en lørdagskveld. 










Idag har vi vært i Dublin og kikket i butikker igjen, sett på noe gateunderholdning, og spist lunsj i parken! En superfin park som heter St. Stevens Green Park midt i sentrum. Vært en en superkoselig dag med Starbucks-besøk før vi tok bussen hjemover. Imorgen er det jobb igjen, før det bærer videre på møte med Alaymont rett etterpå.. 


Litt av frokosten vår idag, hahaha















Vlog fra helgen kommer imorgen kveld ;)

Snakkes senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar